Taitung - Fonggang

7 september 2013 - Songshan District, Taiwan

Taitung - Fonggang                                                                                                                                      22km

Vanochtend heb ik er weer flink van genoten om uit te slapen tot half 10. Ik heb rustig mijn spulln weer ingepakt en mijn fits op dezelfde plaats terug gevonden. Ik ben toen richting ht station gefietst. Onderweg even gestopt om een ontbijtje te kopen die ik mee kon nemen naar het station. Ik weet ook precies waarom ik was fout gereden toen ik eergister aankwam. De stad ligt 8km van het centrum, dus je ziet ook niets van winkels of flats.

Op het station had ik al me kaart buiten de bepakking gelaten omdat ik wist dat de medewerkers in dit geval mij niet zou begrijpen, waarschijnlijk omdat ik dan de naam verkeerd zou uitspreken Fangshan. Blijkbaar kon ik niet direct naar Fangshan en moest ik uitstappen op Fangliou om vervolgens met de fiets naar het zuiden te rijden. De treinreis was weer een dikke 2.5 uur en op het station van Taitung moest ik iets doen waar ik over het algemeen behoorlijk slecht in ben, rustig wachten voor 50 minuten lang.

Het was ook een behoorlijke opluchting toen ik naar de trein kon gaan, het was weer bewolkt dus genieten van het uizicht kon weinig. De trein reed ook veel door tunnels heen. Hoewel het bewolkt was, was het toch nog boven de 30 graden.

Eenmaal aangekomen op Fangliou ben ik gelijk op de fiets gestapt en naar Fangshan gereden in de hoop dat ik daar een slaapplaats kon vinden. Helaas was er op de weg geen hotel/motel/bb te zien. Ik had 2 opties: Terugrijden naar Fangliou (13km) en dan de volgende dag verder van Kenting af zitten of doorrijden en hopen dat ik snel iets zou vinden. Ik koos voor het tweede en maar goed ook. Ik kwam in Gongang een motel tegen waar ik 2 nachten kon blijven voor $1000 per nacht. Weer dus goed en binnen redelijke afstand van Kenting!

Het was inmiddels al half 5 toen ik aankwam, te laat dus nog om iets te doen. Ik heb die avond gezocht naar eten. Ik kwam alleen hele kleine kraampjes tegen waar er alleen een barbequetje stond. Dus ik heb wat gekocht en bij de supermarkt nog wat fruitdrank gekocht een een salaatje. In het dorp zelf was niet te doen op die paar kraamjes na. Ik ben dan ook met het oog op morgen vroeg gaan slapen.