Tainan

3 april 2014 - Tainan, Taiwan

Tainan

De nacht die ik heb gehad, was niet geweldig. Ik was veel wakker geworden. Ik ben ’s ochtends opgestaan om een grote tempel te bezoeken in de stad. Maar aangezien ik mijn Garmin niet bij had kon ik de tempel niet vinden. Ik kwam langs een mooi parkje met helder water, mooie standbeelden en een prachtige tempel. Ik was zo overdonderd door deze plek dat ik hem wilde fotograferen en vastleggen maar het was dus weer zo dat ik hier niet opgerekend had, en dus ook niet mijn camera opzak had. Dus moest ik eerst terug naar het hotel. Het bleek echter niet zo eenvoudig te zien hoewel een grote rotonde in de stad behoorlijk zou moeten zijn om te vinden. Het lukte me maar niet en de mensen in de stad begrepen mij niet. Dus ben ik hopeloos ‘verdwaald’ geraakt, echter een straf was het niet. Met dit mooie weer wat er was en het toch wel erg leuk is om verdwaald te zijn in een stad die je niet kent, kom je toch op bepaalde plekken uit die je niet zou verwachten. Na een paar uur rondzwerven op de fiets had ik mijn hotel weer gevonden! Snel mijn camera gepakt en weer op weg naar het parkje. Maar hoe kan je het parkje nu vinden als je eerst verdwaald was geraakt? Het was puur geluk! Het bleek echt heel dichtbij het hotel te liggen en een prachtige plek was het! In het parkje heb ik nog kort gesproken met een man die daar ook rondliep.

Na dit parkje ben ik verder getrokken door de stad op de fiets en heb ik heel veel tempels bezocht. In die tempels kon ik goed de lokale bevolking bestuderen wat zij precies doen in de tempel. Uiteraard wordt er veel wierook opgestoken. Na de stokjes te hebben aangestoken buigen ze 2/3x voor elke boeddha die vriendelijk en vreedzaam toezicht houdt. Vervolgens steken de mensen de wierookstokjes in het zand voor de boeddha en bidden ze.

Ook heb ik ’s middags gezocht naar een nieuw voorlichtje. Ik denk dat namelijk mijn eerste lichtje kapot is gegaan door de stortbui die ik had gehad bij Hualien. Maar het nieuwe lichtje was niet makkelijk te vinden, de mensen begrepen mij niet als ik een fietsenwinkel probeerde uit te beelden, tot er een man mij een straat instuurde waar een fietsenwinkel was. Maar helaas! Zij hadden geen aparte voorlichtjes. Ik ben de straat verder door gereden en tot mijn grote verbazing kwam ik een minireperatieplaats tegen voor de fiets en zij hadden wel een lampje apart! Voor €5,- had ik een nieuw lampje op mijn stuur zit.